
טיפול בלחץ מבחנים
ליווי רגשי במיקוד מתמטיקה
למי מתאים להגיע לטיפול בלחץ מבחנים?
גלי מספרת שהיא בכיתת מופת, מקבלת ציונים גבוהים בכל המקצועות, ורק עם מתמטיקה לא הולך לה.
רוני מספרת שהיא לומדת המון לפני כל מבחן, היא פותרת את כל התרגילים בכיתה ומצליחה לפתור את התרגילים גם בבית. ברגע שהיא מגיעה למבחן כל החומר כמו נמחק לה מהראש. כאילו היא לא למדה כלום.
שחר יודע שהוא חייב מתמטיקה בשביל להתקבל ליחידה הצבאית שהוא רוצה, הוא משקיע מאמצים בלמידה ועדיין בכל מבחן יש לו סלט בראש והוא מרגיש שהוא לא מצליח להוציא את הידע שלו והוא נכשל.
אלה רק כמה דוגמאות לסיפורים שאני שומעת כל הזמן.
לפעמים אין ספק שיש את הידע, אבל בפועל -
קשה להגיע למבחן ולחוות תחושת הצלחה.
אצל הילדים האלה המבחן יוצר לחץ.
כשיש תחושת לחץ אי אפשר לגשת לידע.
בעצם בזמן לחץ יש לנו מחסום בין הילד לידע שלו והוא לא יכול לגשת לידע שלו.
בטיפול אנחנו נותנים כלים לילד איך לשבור את המחסום בינו לבין הידע,
והוא מקבל מפתח לגשת לידע בכל רגע נתון.











איך התהליך עובד
המפגשים כוללים שיחות, בהן אנחנו חוקרים מאיפה נוצר המחסום,
ואיזה הקשרים ואמונות יש לילד שלא מאפשרות לגשת לידע במוח.
כשאנחנו מפרקים את המחסום אנחנו מוצאים את הכלים המתאימים לילד כדי לשחרר את הדבר הזה. לדוגמה, כששחר ניגש למבחן
הוא חושב על העתיד, המבחן בצבא, תהליך הקבלה,
וככה הוא לא נמצא בכלל במבחן המתמטיקה, אלא בעתיד שלו.
הדרך לשבירת המחסום תהיה להחזיר לכאן ועכשיו
ולהתמקדות במבחן ובמה שהוא יודע ומסוגל לעשות עכשיו.
הילדים מקבלים שיעורי בית מנטליים ממפגש למפגש, שיעזרו להם לפרוץ את החומה ולהתגבר על הלחץ. בנוסף, הילדים מקבלים כלים להרגעה כדי שיוכלו להמשיך ולתרגל בבית כדי להיות ברוגע גם בזמן רגיל וגם בזמן מבחן (הרבה פעמים כשילדים חווים לחץ מבחנים, ההשפעה של הטיפול תהיה גם מחוץ למבחן).
כך ברגע שנפרק את המחסום ונשחרר את מקור הלחץ, תהיה חוויה אחרת לגמרי.
המבחן יעבור יותר בקלות, הילד יצליח להוציא את הידע שלו החוצה, יהיה יותר רוגע סביב המבחנים ובכלל.
אני רוצה להגיד לכם, השינוי אפשרי!
"הבת שלי עברה מחרדות במתמטיקה ודמוי עצמי נמוך מאוד לילדה שחוזרת עם ציונים גבוהים ובעיקר עם ביטחון עצמי מלא. אין לי מילים להודות לך נטלי, מעבר לציונים, הכי חשוב שהחזרת את הביטחון לבת שלי וזה שווה הכל!"

סלין אמא של נילי
הורים ממליצים

נעים להכיר
אני נטלי שלומן, מורה ומטפלת הוליסטית, מפתחת השיטה מתמטיקה טיפולית.
אני נשואה לתומר, ואמא של אלון והדס בגילאי 10 ו-8.
בעלת תואר בחינוך יסודי מתמטי בשילוב אומנויות בהוראה, הוראה מתקנת במתמטיקה עד תיכון ותעודת מטפל הוליסטי מאסטר ברייקי ופסיכוקונקטיב.
בעלת קליניקת ללכת בדרך האור, מטפלת בילדים ובמבוגרים בקשר שבין גוף לנפש מעל 17 שנים, ומורה למתמטיקה ב-11 שנים האחרונות.
במרוצת השנים, עבדתי עם מאות ילדים אשר הצלחתם וחוסר הצלחתם במתמטיקה נובעת ממקום רגשי, שאינו קשור לידע שרכשו או לכמות התרגול שלהם.
כתוצאה מכך, גיבשתי את דרך העבודה המיוחדת, הכולל שיח רגשי על מצבים וטראומות מתמטיות, העלאת תחושת מסוגלות על ידי דמיון מודרך, תרגילים ליצירת קשב ולמידה מתוך סקרנות דרך משחק, תנועה, ובישול.


לשאלות נוספות והתייעצות מלאו את הטופס הזה ואחזור אליכם
שאלות נפוצות
- 01
- 02
- 03
- 04
- 05


