top of page
נטלי משחקת עם תלמידים במשחק שברים

שיעור טיפול

לגרום לילדים לאהוב מתמטיקה,
להצליח בה, ועל הדרך לאהוב את עצמם

בשיעור טיפול לומדים מתמטיקה דרך חוויה ושיח

שיעור טיפול מתאים לילדים שהקושי שלהם
במתמטיקה הוא על בסיס רגשי

ולווא דווקא על בסיס לקות למידה.
ילדים בעלי אינטיליגנציה תקינה, אשר אינם מצליחים במתמטיקה.

ילדים שהיו בעבר בשיעור פרטי והוא לא עזר להם ואתם יודעים שהם צריכים משהו "אחר".

ילדים מאוד רגישים, שמתקשים להסתדר בכיתה עם המורה, החברים, עם החומר.

ילדים שיש להם בעיות עם שיעורי בית, או שהם חייבים תיווך או שהם לא מוכנים לשבת ולעשות אותם.

וגם לילדים שכבר פיתחו חוויה שלילית וחרדת מספרים וטוענים ש"מתמטיקה זה לא בשבילם".

bg colors – 2.jpg

אם המשפטים האלו מתחברים לכם...

הילדים אומרים:

מתמטיקה זה לא בשבילי

אני טיפשה

אני שוכחת הכל

אני לא יכול

אתם אומרים:

הוא מתאמץ ולא מצליח

הוא עצלן

אם הוא ישב על הטוסיק הוא יצליח

הוא צריך גישה "אחרת"

הוא ילד רגיש

זה המקום בשבילכם!

" איזה מזל שפגשנו בנטלי ❤️ מאז שנפגשנו יהלי כבר לא מפחדת ממספרים , הדמעות פסקו וההצלחות החלו להגיע . נטלי מגלה אנושיות , מקצועיות והכי חשוב מכילה את הקשיים וגורמת למתמטיקה להיות משחק ילדים מהנה ❤️❤️ "

הילה, אמא של יהלי

​מה ההבדל בין שיעור פרטי, הוראה מותאמת (מתקנת) ושיעור טיפול?

בהוראה מתקנת בחשבון

ילד מגיע עם פער לימודי, לרוב קושי או לקות, והמורה מתאים את הלמידה לצרכים שלו ולקשיים שלו כך שיוכל ללמוד את החומר בצורה מיטבית.

בשיעור פרטי

המורה מסביר את החומר

ואז פותרים מלא תרגילים.

המטרה היא להבין ולתרגל.

בשיעור טיפול

ניתן מענה מקיף ומותאם אישית לכל מה שגורם לילד לא להצליח בלמידה, לפרום את הקשרים דרך שיחה , לימוד וטיפול בכדי שיוכל לאהוב מתמטיקה ולהצליח במתמטיקה גם בהווה וגם בעתיד.

איך תדעו אם הילד צריך שיעור טיפול או לא?

נסו לענות לעצמכם על השאלות הבאות… 

הילד או הילדה מעידים על עצמם כל מיני אמירות שליליות?

יש לחץ לפני מבחנים?

האם הילד נראה לא מרוכז בכיתה או כשאתם יושבים איתו?

האם עשיתם לו בדיקות של לקויות למידה וראיתם שאין לו ועדיין הוא חווה קשיים?

האם הילד היה פעם בשיעורי פרטיים וזה לא כלכך עזר לו?

אם עניתם על 3 שאלות או יותר מהשאלות כן - כנראה שיש לילד מרכיבים רגשיים שמפריעים בלימוד המתמטיקה,
ולכן שיעור טיפול יכול לעזור לכם!

לשאלות נוספות והתייעצות מלאו את הטופס הזה ואחזור אליכם

מתמטיקה זה תרגול. האמנם?

זה לא נכון עבור חלק מהילדים. 


יש ילדים שהמפתח להצלחה עבורם הוא לא רק תרגול

במתמטיקה טיפולית אנו מאתרים את הדברים האלו ופותרים אותם יחד עם הילד

נעים להכיר

אני נטלי שלומן, מורה ומטפלת הוליסטית, מפתחת השיטה מתמטיקה טיפולית.
אני נשואה לתומר, ואמא של אלון והדס, תלמידי בית ספר יסודי.
בעלת תואר בחינוך יסודי מתמטי בשילוב אומנויות בהוראה, הוראה מתקנת במתמטיקה עד תיכון ותעודת מטפל הוליסטי מאסטר ברייקי ופסיכוקונקטיב.
בעלת קליניקת ללכת בדרך האור, מטפלת בילדים ובמבוגרים בקשר שבין גוף לנפש מעל 17 שנים, ומורה למתמטיקה ב-11 שנים האחרונות.
במרוצת השנים, עבדתי עם מאות ילדים אשר הצלחתם וחוסר הצלחתם במתמטיקה נובעת ממקום רגשי, שאינו קשור לידע שרכשו או לכמות התרגול שלהם.
כתוצאה מכך, גיבשתי את דרך העבודה המיוחדת, הכולל שיח רגשי על מצבים וטראומות מתמטיות, העלאת תחושת מסוגלות על ידי דמיון מודרך, תרגילים ליצירת קשב ולמידה מתוך סקרנות דרך משחק, תנועה, ובישול.

נטלי שלומן
נטלי שלומן

מה זה השטויות האלה מתמטיקה טיפולית? 

כשהתחלתי לעשות שיעורים פרטיים שמתי לב שהרבה מהזמן של השיעור עובר בדיבור ושיח רגשי. זה העלה אצלי תחושת חוסר נעימות ואפילו חוסר הגינות מול ההורים. איך הילד שלהם בא ללמוד ובסוף אנחנו מדברים? עד שקלטתי שזה עובד! ההתמקדות שלנו בשיח הרגשי יצרה שינוי. הכנסתי את הכלים הטיפוליים שרכשתי בעבודה כמטפלת הוליסטית, גם לשיעורים עם הילדים. ככה הבנתי שעליתי על המשמעות של האמונות והחסמים שיש סביב המתמטיקה ושמה שאנחנו עושים במפגשים זה לא שיעור, זה שיעור-טיפול.

מה יקרה בעקבות מפגשי שיעור טיפול?

הילד יהיה נכון יותר לשבת על שיעורי בית.

הילדה תוכל להתמודד לבד עם משימות מסוימות.

המוטיבציה שלו ללמידה יכולה לגדול.

לא תצטרכו "לשבת לה על הראש" כדי שתלמד למבחן.

הילד יפתח את העצמאות שלו ואת הסקרנות הטבעית ללמידה.

המורה יעיד על השיפור בשיעורים.

חוויות הצלחה שתתבטא במבחנים ובשיעורים.

לשאלות נוספות והתייעצות מלאו את הטופס הזה ואחזור אליכם

איך הכל מתחיל?
במפגש מיפוי

מפגש המיפוי הוא מפגש באורך מלא, 45 דקות, בו 30 דקות ראשונות מתקיימות עם הילד ורבע שעה אחרונה עם הילד וההורים. טרום המפגש, ההורה ממלא שאלון על הילד.

נטלי יושבת מול הורי תלמיד לפגישה
יד פרוסה עם קוביות מספרים עליה
נטלי יושבת בשיחה עם תלמידה

חלק ג' - סיכום ממצאים והחלטה

חלק א' - שיח רגשי

חלק ב' - בדיקת ידע

איך שיעור טיפול עובד?

שיעור טיפול מורכב מאלמנט של שיעור ואלמנט של טיפול.

הטיפול

הטיפול מביא לידי ביטוי את הרגשות והתחושות שיש לילד בלמידת המתמטיקה והמחשבות שיש לו על עצמו בהקשר ליכולת המתמטית שלו, ולהשפעה של היכולת הזאת על עתידו הבוגר ("אני לא רוצה להיות מטאטא רחובות", "אני יודעת מה אני רוצה לעשות כשאני אהיה גדולה, ובשביל זה אני חייבת להצליח במתמטיקה"). יהיה לנו מרכיב של שיח על המחשבות האלה, ומרכיב של כלים פרקטיים שהילדים מקבלים בשיעור כדי להתמודד טוב יותר עם התחושות כשהן עולות בבית או בכיתה. 

השיעור

לימוד החומר הנלמד לפי תכנית הלימודים ולפי רמת ההתקדמות המותאמת אישית של הילד. במהלך השיעור אני מאתרת את האינטיליגנציה הדומיננטית של הילד וסגנון הלמידה המתאים, ואני מתאימה את החומר הנלמד אליו ולצרכים שלו.
הרבה פעמים מה שקורה, במיוחד בבית ספר, זה שהילד צריך ללמוד לפי הצרכים של המערכת, לפי סגנון הלמידה של המורה. בשיעור טיפול אנחנו מתאימים את ההוראה לילד ולא את הילד להוראה, זה הבדל מאוד משמעותי בתהליך הלמידה ומאפשר למידה חווייתית.

השיעורים מתאימים לילדים בגילאי היסודי והחטיבה

למי, מתי וכמה?

השיעורים מתקיימים בקליניקה ברובע יא' באשדוד או בזום,

אחת לשבוע ביום ובשעה קבועה,

במחיר 250 ש"ח למפגש של 45 דקות.

 

שעות העבודה הן מ: 08:00- 16:00.

אפשר לבדוק שעות זמינות כאן:

שאלות נפוצות

  • איפה הסדנה מתקיימת?
    אצלי בבית באשדוד, ברובע סיטי. יש חתולה בבית שסגורה בחדר
  • האם כדאי להירשם עם חבר?
    בהחלט אפשרי אבל לא חובה :) הילדים מתחברים באופן טבעי תוך כדי חוויה ובישול ולרוב ממשיכים את הקשר גם אחרי סיום הסדנה.
  • יש ילדים שהסדנה לא תתאים להם?
    בהחלט! *ילדים שלומדים הכי טוב לבד, זקוקים לתיווך וצריכים ליווי אחד על אחד. בסדנה יש תשומת לב אישית לכל המשתתפים וחיזוק המקומות הרלוונטיים בהתאם ליכולות איתן הגיעו מהבית. *ילדים שחייבים להיות במקום הראשון ולענות ראשונים על כל שאלה. הסדנה היא קבוצתית ונרצה לתת לכל אחד ואחת מקום. *ילדים שקשה להם להיות במקום אחד במשך 3 שעות. יש מגוון ותחלופה של פעילויות המשלבות תנועה כך שלא יושבים במקום אחד כל הסדנה.
  • האם זה מתאים לשני אחים בגילאים שונים?
    בהחלט כן כשיש פרגון ותקשורת טובה בין שני האחים :) הסדנה תתאים גם אם הם ברמות שונות בתחום הלמידה. היות והלמידה היא חווייתית מתחילים מהבסיס שני הילדים. בהרשמה של שני אחים תינתן הנחה של 10% על הילד השני.
  • האם יש תעודת כשרות?
    אין תעודת כשרות בבית אבל האוכל שאיתו נעבוד כשר.
  • מה עושים אם יש לילד אלרגיה למזון מסוים?
    המתכונים יכולים להשתנות בהתאם לאלרגיה. הבית לא סטרילי ממזונות מסוימים ולכן חשוב לבדוק טלפונית לפני ההרשמה לסדנה.
  • האם ישאר גם לנו ההורים משהו מהאוכל? :)
    לא מבטיחה :) אנחנו מכינים מנה אישית גדולה ומספקת, ממנה נשאר גם להורים. לפעמים יוצא לנו כל כך טעים שהם לא מצליחים להתאפק וזוללים עד לפירור האחרון.
  • האם עובדים רק על שברים?
    בהחלט לא! הנושא המרכזי עליו נעבוד הוא שברים. יחד עם זאת אנחנו נעבוד על ארבע פעולות חשבון, נתרגל את לוח הכפל, נפתח את היכולות הקוגנטיביות, נעבוד על חיבור וחיסור בעל פה. יחד עם החומר הלימודי נעבוד גם על אסטרטגיות למידה ופיתוח יכולות אישיות כמו גורמי מוטיבציה והתמודדות עם לחץ.

הורים ממליצים

תודה על כל העזרה

מעבר לשיעור חשבון, אני שומעת איזה עבודה רגשית את עושה איתו וזה מדהים

את יודעת להרגיע אותו... לשוחח איתו ולגייס אותו לעבודה... ממש כיף שמצאנו אותך

'לירז, אמא לילד בכיתה ה

כאן בשבילכם

bottom of page