top of page
נטלי שלומן עם תלמידים

טיפול בלחץ מבחנים

ליווי רגשי במיקוד מתמטיקה

למי מתאים להגיע לטיפול בלחץ מבחנים?

גלי מספרת שהיא בכיתת מופת, מקבלת ציונים גבוהים בכל המקצועות, ורק עם מתמטיקה לא הולך לה.
רוני מספרת שהיא לומדת המון לפני כל מבחן, היא פותרת את כל התרגילים בכיתה ומצליחה לפתור את התרגילים גם בבית. ברגע שהיא מגיעה למבחן כל החומר כמו נמחק לה מהראש. כאילו היא לא למדה כלום.
שחר יודע שהוא חייב מתמטיקה בשביל להתקבל ליחידה הצבאית שהוא רוצה, הוא משקיע מאמצים בלמידה ועדיין בכל מבחן יש לו סלט בראש והוא מרגיש שהוא לא מצליח להוציא את הידע שלו והוא נכשל.
אלה רק כמה דוגמאות לסיפורים שאני שומעת כל הזמן.

לפעמים אין ספק שיש את הידע, אבל בפועל -
קשה להגיע למבחן ולחוות תחושת הצלחה.

אצל הילדים האלה המבחן יוצר לחץ.

כשיש תחושת לחץ אי אפשר לגשת לידע.

בעצם בזמן לחץ יש לנו מחסום בין הילד לידע שלו והוא לא יכול לגשת לידע שלו.

בטיפול אנחנו נותנים כלים לילד איך לשבור את המחסום בינו לבין הידע,

והוא מקבל מפתח לגשת לידע בכל רגע נתון. 

bg colors – 2.jpg

איך התהליך עובד

המפגשים כוללים שיחות, בהן אנחנו חוקרים מאיפה נוצר המחסום,

ואיזה הקשרים ואמונות יש לילד שלא מאפשרות לגשת לידע במוח.

כשאנחנו מפרקים את המחסום אנחנו מוצאים את הכלים המתאימים לילד כדי לשחרר את הדבר הזה. לדוגמה, כששחר ניגש למבחן

הוא חושב על העתיד, המבחן בצבא, תהליך הקבלה,

וככה הוא לא נמצא בכלל במבחן המתמטיקה, אלא בעתיד שלו.

הדרך לשבירת המחסום תהיה להחזיר לכאן ועכשיו

ולהתמקדות במבחן ובמה שהוא יודע ומסוגל לעשות עכשיו.

הילדים מקבלים שיעורי בית מנטליים ממפגש למפגש, שיעזרו להם לפרוץ את החומה ולהתגבר על הלחץ. בנוסף, הילדים מקבלים כלים להרגעה כדי שיוכלו להמשיך ולתרגל בבית כדי להיות ברוגע גם בזמן רגיל וגם בזמן מבחן (הרבה פעמים כשילדים חווים לחץ מבחנים, ההשפעה של הטיפול תהיה גם מחוץ למבחן).

כך ברגע שנפרק את המחסום ונשחרר את מקור הלחץ, תהיה חוויה אחרת לגמרי.

המבחן יעבור יותר בקלות, הילד יצליח להוציא את הידע שלו החוצה, יהיה יותר רוגע סביב המבחנים ובכלל.
אני רוצה להגיד לכם, השינוי אפשרי!

"הבת שלי עברה מחרדות במתמטיקה ודמוי עצמי נמוך מאוד לילדה שחוזרת עם ציונים גבוהים ובעיקר עם ביטחון עצמי מלא. אין לי מילים להודות לך נטלי, מעבר לציונים, הכי חשוב שהחזרת את הביטחון לבת שלי וזה שווה הכל!"

סלין אמא של נילי

מה חווים אחרי הטיפול בלחץ מבחנים?

ילדים רגועים יותר, שמצליחים להתמודד עם מצבים שהלחיצו אותו בעבר.

ילדים בטוחים בעצמם שיוכלו להתמודד עם אתגרים.

ילדים שמתמודדים יותר בקלות עם שינויים.

חוויית ההצלחה של הילדים תגדל.

תחושת המסוגלות תעלה.

הורים ממליצים

תודה על כל העזרה

מעבר לשיעור חשבון, אני שומעת איזה עבודה רגשית את עושה איתו וזה מדהים

את יודעת להרגיע אותו... לשוחח איתו ולגייס אותו לעבודה... ממש כיף שמצאנו אותך

'לירז, אמא לילד בכיתה ה

נעים להכיר

אני נטלי שלומן, מורה ומטפלת הוליסטית, מפתחת השיטה מתמטיקה טיפולית.
אני נשואה לתומר, ואמא של אלון והדס בגילאי 10 ו-8.
בעלת תואר בחינוך יסודי מתמטי בשילוב אומנויות בהוראה, הוראה מתקנת במתמטיקה עד תיכון ותעודת מטפל הוליסטי מאסטר ברייקי ופסיכוקונקטיב.
בעלת קליניקת ללכת בדרך האור, מטפלת בילדים ובמבוגרים בקשר שבין גוף לנפש מעל 17 שנים, ומורה למתמטיקה ב-11 שנים האחרונות.
במרוצת השנים, עבדתי עם מאות ילדים אשר הצלחתם וחוסר הצלחתם במתמטיקה נובעת ממקום רגשי, שאינו קשור לידע שרכשו או לכמות התרגול שלהם.
כתוצאה מכך, גיבשתי את דרך העבודה המיוחדת, הכולל שיח רגשי על מצבים וטראומות מתמטיות, העלאת תחושת מסוגלות על ידי דמיון מודרך, תרגילים ליצירת קשב ולמידה מתוך סקרנות דרך משחק, תנועה, ובישול.

נטלי שלומן
נטלי שלומן
איור של פרחים

לשאלות נוספות והתייעצות מלאו את הטופס הזה ואחזור אליכם

למי, מתי וכמה?

המפגשים יתקיימו פיזית או אונליין,

במחיר 350 ש"ח לפגישה של שעה עגולה אחת לשבוע.

פיזית: באשדוד ברובע יא', או אונליין.

שאלות נפוצות

  • איפה הסדנה מתקיימת?
    אצלי בבית באשדוד, ברובע סיטי. יש חתולה בבית שסגורה בחדר
  • האם כדאי להירשם עם חבר?
    בהחלט אפשרי אבל לא חובה :) הילדים מתחברים באופן טבעי תוך כדי חוויה ובישול ולרוב ממשיכים את הקשר גם אחרי סיום הסדנה.
  • יש ילדים שהסדנה לא תתאים להם?
    בהחלט! *ילדים שלומדים הכי טוב לבד, זקוקים לתיווך וצריכים ליווי אחד על אחד. בסדנה יש תשומת לב אישית לכל המשתתפים וחיזוק המקומות הרלוונטיים בהתאם ליכולות איתן הגיעו מהבית. *ילדים שחייבים להיות במקום הראשון ולענות ראשונים על כל שאלה. הסדנה היא קבוצתית ונרצה לתת לכל אחד ואחת מקום. *ילדים שקשה להם להיות במקום אחד במשך 3 שעות. יש מגוון ותחלופה של פעילויות המשלבות תנועה כך שלא יושבים במקום אחד כל הסדנה.
  • האם זה מתאים לשני אחים בגילאים שונים?
    בהחלט כן כשיש פרגון ותקשורת טובה בין שני האחים :) הסדנה תתאים גם אם הם ברמות שונות בתחום הלמידה. היות והלמידה היא חווייתית מתחילים מהבסיס שני הילדים. בהרשמה של שני אחים תינתן הנחה של 10% על הילד השני.
  • האם יש תעודת כשרות?
    אין תעודת כשרות בבית אבל האוכל שאיתו נעבוד כשר.
  • מה עושים אם יש לילד אלרגיה למזון מסוים?
    המתכונים יכולים להשתנות בהתאם לאלרגיה. הבית לא סטרילי ממזונות מסוימים ולכן חשוב לבדוק טלפונית לפני ההרשמה לסדנה.
  • האם ישאר גם לנו ההורים משהו מהאוכל? :)
    לא מבטיחה :) אנחנו מכינים מנה אישית גדולה ומספקת, ממנה נשאר גם להורים. לפעמים יוצא לנו כל כך טעים שהם לא מצליחים להתאפק וזוללים עד לפירור האחרון.
  • האם עובדים רק על שברים?
    בהחלט לא! הנושא המרכזי עליו נעבוד הוא שברים. יחד עם זאת אנחנו נעבוד על ארבע פעולות חשבון, נתרגל את לוח הכפל, נפתח את היכולות הקוגנטיביות, נעבוד על חיבור וחיסור בעל פה. יחד עם החומר הלימודי נעבוד גם על אסטרטגיות למידה ופיתוח יכולות אישיות כמו גורמי מוטיבציה והתמודדות עם לחץ.

כאן בשבילכם

bottom of page