top of page

חוג מתמטיקה חווייתית

לומדים מתמטיקה אחרת - בגישה שמחברת בין הראש ללב

מתמטיקה היא לא רק מספרים. היא הזדמנות לגלות סקרנות, לבנות ביטחון עצמי ולהרגיש הצלחה אמיתית. בקבוצות הלימוד שלנו, אנחנו עושים את זה אחרת - עם חוויה מהנה, מרגשת ומותאמת אישית לכל תלמיד ותלמידה.

רגשי

בחוג נעסוק בצד הרגשי של המתמטיקה כמו חרדה, פחד, הימנעות, ופיתוח מוטיבציה. נעזור לילד לצבור חוויות הצלחה אישיות, לעלות את תחושת המסוגלות שלו בעצמו ובמתמטיקה ולפתח ביטחון עצמי. 

לימודי

החוג עוסק בנושאים הנלמדים בכיתה בצורה אחרת, חוויתית ומשחקית. התכנית היא שנתית ונעסוק בנושאים של שנה זו ושל השנים הקודמות בצורה שתקדם את הילד ותפתח אצלו מוטיבציה ללמידה. 

חברתי

הילדים נפגשים עם ילדים בני גילם שחווים קשיים דומים. בקבוצה אנחנו מתרגלים נורמות של שיתוף ועזרה הדדית כך שהילד יוכל להרגיש בנוח לשתף בקשיים שלו גם בקבוצה ולאחר מכן גם בכיתה.

fresh-green-background.png

למה להצטרף?

שיטה ייחודית שמחברת בין רגש לידע

אנחנו מבינים שהצלחה במתמטיקה מתחילה בראש, אבל גם בלב. הקבוצות מבוססות על שיטת מתמטיקה טיפולית, המשלבת למידה חווייתית עם עבודה רגשית על אמונות מגבילות ותחושת המסוגלות.

מתמטיקה שהיא כיף

אין מבחנים מלחיצים או שיעורים משעממים. הלמידה מתבצעת דרך משחקי מסלול, משחקי תנועה, ימי כיף של בישול עם מתמטיקה ועל מה שצריך כדי שהילד ילמד מתוך הנאה.

ליווי מקצועי וסביבה תומכת

המנחה, נטלי שלומן, היא בעלת ניסיון עשיר בהוראת מתמטיקה, הוראה מתקנת, ושילוב אומנויות בהוראה. הילדים בקבוצה נבחרים בקפידה כדי לקיים בחוג את כל ההיבטים הרגשיים לימודים חברתיים שהצבנו לנו. 

מתמטיקה שהיא כיף

החוג מיועד לתלמידי היסודי, לפי שכבות גיל. החוג מתקיים מאוקטובר ועד יוני במהלך השנה. ישנם ימים מרוכזים בחגים וביולי אוגוסט כתוספת לחוג. 
החוג בכל שכבת גיל מתאים לילדים ברמות שונות: 
בכיתות ב, ג, ד- החוג מתאים לילדים שקצת מתקשים ברמת כיתה. מי שנמצא עם לקות למידה או בפער גדול מהכיתה מתאים לשיעור טיפול.
בכיתות ה-ו - החוג מתאים לילדים ברמת כיתה ומעלה כדי לקדם לעבר כיתה מדעית, לאתגר את המח, לייצר למידה חוויתית וסקרנות בלמידה. 
בשנת תשפ"ה יש חוג של כיתות ג'-ה'. לפרטים על החוגים לשנה זו צרו קשר.
בשנת תשפ"ו יפתח חוג של כיתה ב' עד ו'. ההרשמה נפתחת ביוני, ניתן ליצור קשר כאן
ביולי אוגוסט יפתחו ימים מרוכזים לכל שכבת גיל!

bg colors – 14.jpg

איך זה עובד?

קבוצות קטנות ואינטימיות
כל קבוצה כוללת בין 3-8 משתתפים, מה שמבטיח יחס אישי וליווי צמוד לכל תלמיד.
מפגשים שבועיים בזום / פרונטלי
מפגש אחת לשבוע בן 45 דקות פרונטלי באשדוד
תוכנית לימודים גמישה ומותאמת אישית
הלימודים מותאמים לדרישות משרד החינוך בקבוצת הגיל ושנה קודם וכן יש התאמה של רמת הידע, לקצב ההתקדמות ולצרכים הרגשיים של כל משתתף.
חוקים בחוג
בחוג יש 2 חוקים בלבד: ללמוד ולהנות. לאורך כל המפגשים אנחנו בודקים שאנחנו עומדים בהם והילד לומד מתוך הנאה.
חומרי לימוד ייחודיים
הלמידה היא משחקית, עם חומרים ייחודים שאינם של בית הספר ומאפשרים לילד למידה אחרת מהלב. 
שיח מתמטיקה רגשי
בחוג נלמד להביע רגשות סביב מתמטיקה ולהתמודד איתם במקום להימנע או להדחיק. כך הילד ילמד להתמודד עם הקשיים שלו במתמטיקה. 

נעים להכיר

אני נטלי שלומן, מורה ומטפלת הוליסטית, מפתחת השיטה מתמטיקה טיפולית.
אני נשואה לתומר, ואמא של אלון והדס, תלמידי בית ספר יסודי.
בעלת תואר בחינוך יסודי מתמטי בשילוב אומנויות בהוראה, הוראה מתקנת במתמטיקה עד תיכון ותעודת מטפל הוליסטי מאסטר ברייקי ופסיכוקונקטיב תרפי.
בעלת קליניקת ללכת בדרך האור, מטפלת בילדים ובמבוגרים בקשר שבין גוף לנפש מעל 17 שנים, ומורה למתמטיקה ב-11 שנים האחרונות.
במרוצת השנים, עבדתי עם מאות ילדים אשר הצלחתם וחוסר הצלחתם במתמטיקה נובעת ממקום רגשי, שאינו קשור לידע שרכשו או לכמות התרגול שלהם.
כתוצאה מכך, גיבשתי את דרך העבודה המיוחדת, הכולל שיח רגשי על מצבים וטראומות מתמטיות, העלאת תחושת מסוגלות על ידי דמיון מודרך, תרגילים ליצירת קשב ולמידה מתוך סקרנות דרך משחק, תנועה, ובישול.

נטלי שלומן

שאלות נפוצות

  • איפה הסדנה מתקיימת?
    אצלי בבית באשדוד, ברובע סיטי. יש חתולה בבית שסגורה בחדר
  • האם כדאי להירשם עם חבר?
    בהחלט אפשרי אבל לא חובה :) הילדים מתחברים באופן טבעי תוך כדי חוויה ובישול ולרוב ממשיכים את הקשר גם אחרי סיום הסדנה.
  • יש ילדים שהסדנה לא תתאים להם?
    בהחלט! *ילדים שלומדים הכי טוב לבד, זקוקים לתיווך וצריכים ליווי אחד על אחד. בסדנה יש תשומת לב אישית לכל המשתתפים וחיזוק המקומות הרלוונטיים בהתאם ליכולות איתן הגיעו מהבית. *ילדים שחייבים להיות במקום הראשון ולענות ראשונים על כל שאלה. הסדנה היא קבוצתית ונרצה לתת לכל אחד ואחת מקום. *ילדים שקשה להם להיות במקום אחד במשך 3 שעות. יש מגוון ותחלופה של פעילויות המשלבות תנועה כך שלא יושבים במקום אחד כל הסדנה.
  • האם זה מתאים לשני אחים בגילאים שונים?
    בהחלט כן כשיש פרגון ותקשורת טובה בין שני האחים :) הסדנה תתאים גם אם הם ברמות שונות בתחום הלמידה. היות והלמידה היא חווייתית מתחילים מהבסיס שני הילדים. בהרשמה של שני אחים תינתן הנחה של 10% על הילד השני.
  • האם יש תעודת כשרות?
    אין תעודת כשרות בבית אבל האוכל שאיתו נעבוד כשר.
  • מה עושים אם יש לילד אלרגיה למזון מסוים?
    המתכונים יכולים להשתנות בהתאם לאלרגיה. הבית לא סטרילי ממזונות מסוימים ולכן חשוב לבדוק טלפונית לפני ההרשמה לסדנה.
  • האם ישאר גם לנו ההורים משהו מהאוכל? :)
    לא מבטיחה :) אנחנו מכינים מנה אישית גדולה ומספקת, ממנה נשאר גם להורים. לפעמים יוצא לנו כל כך טעים שהם לא מצליחים להתאפק וזוללים עד לפירור האחרון.
  • האם עובדים רק על שברים?
    בהחלט לא! הנושא המרכזי עליו נעבוד הוא שברים. יחד עם זאת אנחנו נעבוד על ארבע פעולות חשבון, נתרגל את לוח הכפל, נפתח את היכולות הקוגנטיביות, נעבוד על חיבור וחיסור בעל פה. יחד עם החומר הלימודי נעבוד גם על אסטרטגיות למידה ופיתוח יכולות אישיות כמו גורמי מוטיבציה והתמודדות עם לחץ.

מתחילים ללמוד מתמטיקה מהלב
אל תחכו לרגע המתאים – בואו לגלות כמה מתמטיקה יכולה להיות חוויה חיובית משמעותית ומהנה.

bottom of page